Τρίτη, 12 Φεβρουαρίου 2008

2007: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ - «ΣΤΗΡΙΖΟΜΑΙ ΣΤΑ ΠΟΔΙΑ ΜΟΥ»

3o ΤΕΕ ΒΟΛΟΥ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
"ΣΤΗΡΙΖΟΜΑΙ ΣΤΑ ΠΟΔΙΑ ΜΟΥ"

Κατά το σχολικό έτος 2006-07 εφαρμόστηκε με επιτυχία σε ομάδα μαθητών του σχολείου μας το πρόγραμμα αγωγής υγείας με τίτλο «Στηρίζομαι στα πόδια μου».
Αρχικά ενημερώθηκαν οι μαθητές της Β΄τάξης Α΄κύκλου για το συγκεκριμένο πρόγραμμα, τους στόχους, τις μεθόδους, το υλικό, καθώς και οι γονείς-κηδεμόνες με ανάλογη επιστολή.
Η ομάδα συστάθηκε από τους μαθητές: Βιλτσίσκα Βικτόρια, Γκέτσι Ανίσα, Δημόπουλο Χαράλαμπο, Μανώλη Ιωάννα, Νιαώτη Αφροδίτη, Πούλιου Κωνσταντίνα και Τσανάη Ορσίντα με συντονίστρια και υπεύθυνη καθηγήτρια του προγράμματος την Ταμπάκη Ευγενία. Η ομάδα -με όνομα «Ελεύθερη Γενιά»- πραγματοποιούσε τις συναντήσεις της κάθε Παρασκευή στο σχολείο μετά τη λήξη των μαθημάτων.

Για το σκοπό αυτό οι μαθητές με προσωπική εργασία καταθέτοντας χρόνο, ψυχή, ακόμη και δικά τους αντικείμενα και σε συνενόηση με τον διευθυντή του σχολείου, διαμόρφωσαν μια αίθουσα σε έναν «δικό τους» ευχάριστο χώρο, όπου μπορούσαν να χαλαρώνουν, να ανταλλάσουν σκέψεις, ιδέες, συναισθήματα μέσω του προγράμματος.
Στόχος του προγράμματος ήταν να βοηθήσει τους μαθητές στο κτίσιμο της προσωπικότητας τους, ώστε να μπορούν να αναλάβουν την ευθύνη της ψυχικής και σωματικής υγείας και της ζωής τους. Να γνωρίσουν καλύτερα τον εαυτό τους και να αναπτύξουν ικανότητες και δεξιότητες τέτοιες ώστε να είναι σε θέση να αποφασίζουν συνειδητά και υπεύθυνα για όλα τα θέματα που τους αφορούν και κυρίως για την χρήση εξαρτησιογόνων ουσιών.
Το υλικό που χρησιμοποιήθηκε ήταν το κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό «Στηρίζομαι στα πόδια μου» του Υπουργείου Παιδείας.


Τα θέματα που συζητήθηκαν στις συναντήσεις της ομάδας αφορούν στις εξής ενότητες:

Ταυτότητα και αυτοεκτίμηση (Γνωριμία, Συνοχή της ομάδας, Αυτός είμαι Εγώ, Αφίσες θετικών μηνυμάτων)

Αυτοπεποίθηση και Αποφασιστικότητα (Θετικός τρόπος σκέψης, Το τέρας το ποντίκι κι εγώ, Κάρτες αποφασιστικότητας)

Κατανόηση των επιρροών (Φιλία, Αντίσταση στην πίεση των συνομηλίκων)
Συναισθήματα (Κάρτες συναισθημάτων, Αντιμετώπιση του θυμού, Άγχος και χαλάρωση).



Η ανάπτυξη και επεξεργασία των παραπάνω θεμάτων έγινε με μεθόδους ενεργητικής μάθησης, όπως:

· Ασκήσεις ελεύθερου συνειρμού
· Παιχνίδι ρόλων
· Καλλιτεχνική δημιουργία (ζωγραφική, κολλάζ)
· Παιδαγωγικά παιχνίδια (Ο καθρέφτης, Το τρένο, Η ταινία)
· Οραματισμός
· Ατομικές και ομαδικές εργασίες.

Οι μέθοδοι αυτές δημιούργησαν ένα ευχάριστο κλίμα στην ομάδα και συνετέλεσαν στο να γίνει η μάθηση μια ενδιαφέρουσα εμπειρία.
Επίσης στα πλαίσια του προγράμματος η ομάδα οργάνωσε επίσκεψη δύο στελεχών του Κέντρου Πρόληψης κατά των ναρκωτικών Ν. Μαγνησίας «Πρόταση Ζωής» στο χώρο του σχολείου, όπου πραγματοποιήθηκαν τρείς δίωρες συναντήσεις ενημέρωσης-ευαισθητοποίησης όλων των μαθητών της Α΄και Β΄τάξης του σχολείου σε θέματα πρόληψης της χρήσης Αλκοόλ και Τσιγάρου.


Η εφαρμογή του προγράμματος πέτυχε τους επιδιωκόμενους στόχους, αφού είχε ως αποτέλεσμα:

Να συσφιχθούν οι σχέσεις μεταξύ των μελών της ομάδας
Να αναπτυχθεί συνοχή και εμπιστοσύνη ανάμεσά τους
Να διαμορφώσουν οι μαθητές ομαδική ταυτότητα
Να αποκτήσουν σαφέστερη εικόνα του εαυτού τους
Να ενισχυθεί η αυτοεκτίμησή τους
Να αναπτύξουν την ικανότητα να νιώθουν ισχυροί
Να συνειδητοποιήσουν ότι ο τρόπος σκέψης επηρεάζει την συμπεριφορά τους
Να προσδιορίσουν την διαφορά μεταξύ των τρόπων συμπεριφοράς (επιθετική-παθητική-αποφασιστική)
Να εξασκηθούν στην αποφασιστική συμπεριφορά
Να αναπτύξουν δεξιότητες για απόκτηση αυτοπεποίθησης
Να αναγνωρίσουν τις αξίες που αναζητούν στους φίλους τους
Να κατανοήσουν το αποτέλεσμα της πίεσης των συνομηλίκων στην συμπεριφορά τους
Να αναπτύξουν την ικανότητα να λένε «Όχι»
Να συνειδητοποιήσουν τα συναισθήματά τους, να μπορούν να τα εκφράζουν και να τα μοιράζονται
Να μάθουν να εκφράζουν και να διαχειρίζονται τον θυμό τους με καλύτερο τρόπο
Να μάθουν ορισμένες τεχνικές χαλάρωσης
Να ενημερωθούν για τις αιτίες, τις επιπτώσεις και την πρόληψη στη χρήση αλκοόλ και τσιγάρου.

_ «Ένα συναρπαστικό πρόγραμμα που σου δίνει μαθήματα για μια ζωή.» Άννα
_ «Μέσα από το πρόγραμμα μάθαμε να αντιμετωπίζουμε καλύτερα κάποιες καταστάσεις και να σεβόμαστε τους γύρω μας.» Κωνσταντίνα
_ «Η ομάδα μας ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΓΕΝΙΑ μας βοήθησε να συμπεριφερόμαστε καλύτερα.» Μαρία
_ «Γνωρίσαμε καλύτερα τον εαυτό μας ώστε να γίνουμε καλύτεροι άνθρωποι.» Ιωάννα
_ «Ένα πρόγραμμα που συνδιάζει εμπειρίες ζωής και διασκέδαση, κάνοντάς σε να μη βαριέσαι ποτέ» Βίκη
_ «Εμένα προσωπικά με έχει βοηθήσει πολύ αυτό το πρόγραμμα που παρακολουθήσαμε.Μακάρι να συνεχιστεί και του χρόνου.» Αφροδίτη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΟΡΙΣΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ Γ ΦΑΣΗ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ 3ου ΕΠΑΛ ΒΟΗΘΟΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΗ

Α/Α ΑΡ. ΑΙΤΗΣΗΣ ΕΤΟΣ ΑΠΟΦ. ΤΥΠΟΣ ΠΤΥΧΙΟΥ ΤΥΠΟΣ ΑΠΟΛ. ΗΛΙΚΙΑ ΒΑΘΜΟΣ ΠΤΥΧΙΟΥ 1 3195 2018 ...